Παρασκευή, 9 Μαΐου 2014

Τέλος σε Τιμωρίες, Φωνές, Ενοχές!!




Ένας Αλλιώτικος από τους Άλλους Τρόπος για να Έχετε Καλή Σχέση με το Παιδί σας

Όλοι επιθυμούν να έχουν καλή σχέση με το παιδί τους και όλοι δυσκολεύονται στην πορεία.  Όχι μόνο επειδή το να είναι κανείς γονιός δεν έρχεται με μάνιουαλ με οδηγίες, αλλά και επειδή οι περισσότεροι γονείς έχουν στο νου τους ένα άφθαστο, τέλειο, αλάνθαστο πρότυπο.  Το οποίο ΔΕΝ υπάρχει στην πραγματική ζωή!  Για να διατηρήσετε την καλή σχέση με το παιδί σας, ξεκινήστε καλλιεργώντας συμπόνια.  Συμπόνια για τον εαυτό σας και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζετε, συμπόνια για το παιδί σας και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει (όσο μικρές και παιδικές και αν είναι αυτές), συμπόνια για τους άλλους, γενικότερα.  Όλες οι επιστημονικές έρευνες δείχνουν ότι όταν κανείς δείχνει συμπόνια χάνει τον εγωκεντρισμό του και μαθαίνει να βρίσκει το εσωτερικό του κέντρο, μέσα στον εαυτό του.  Καλλιεργώντας συμπόνια ο θυμός, η επιθετικότητα, ο εκνευρισμός και η αμυντική στάση αρχίζουν και υποχωρούν μέχρι που εξαφανίζονται.  Μέσα από αυτό το πρίσμα ο γονιός γίνεται λιγότερο επικριτικός προς τον εαυτό του, το παιδί του, τους άλλους.  Ο γονιός κερδίζει σε ηρεμία και χαρά και με αυτό τον τρόπο το κέρδος είναι για όλη την οικογένεια.

Πώς μπορεί να εντάξει κανείς τη συμπόνια στη ζωή του;

  1. Δείξτε αγάπη και συμπόνια στον εαυτό σας.  Αναγνωρίστε τις δυσκολίες που έχει το έργο του γονιού και κατανοήστε ότι δεν είναι δυνατόν να είστε αλάνθαστοι.  Φερθείτε στον εαυτό σας όπως θα φερόσασταν σε ένα ιδιαίτερα αγαπητό σας πρόσωπο που θα είχε μια τεράστια δυσκολία και θα είχε την ανάγκη σας: θα του δείχνατε αγάπη, θα βάζατε μια δόση χιούμορ, μια δόση θετικής σκέψης, μια δόση καλής διάθεσης και θα του παίρνατε μικροδωράκια ή θα του κάνατε τα χατίρια.  Λοιπόν, εφαρμόστε τα στον εαυτό σας.  Να θυμάστε και να αποδέχεστε ότι δεν είστε τέλειοι. 

Μόλις βάλατε τις φωνές στο παιδί σας; Πάρτε βαθιά ανάσα, παρηγορήστε τον εαυτό σας και μετά θα αισθάνεστε καλύτερα για να διορθώσετε τα πράγματα με το παιδί σας.

  1. Επιλέξτε τη συναισθηματική σύνδεση και την επανόρθωση ως τρόπο ζωής.

Ξέρετε ότι χρειαζόμαστε 7 θετικές αλληλεπιδράσεις για κάθε αρνητική αλληλεπίδραση ώστε να διατηρήσουμε τη σχέση μας σε καλό επίπεδο;  Για παράδειγμα, όταν το παιδί σας στεναχωρήσει τον/την αδελφή του, το βοηθάτε να βρει τρόπο να ζητήσει συγγνώμη με λόγια και έργα και να επανορθώσει την αρνητική αλληλεπίδραση.  Όταν εσείς φωνάξετε, μαλώσετε, ή δημιουργήσετε μια ρήξη με το παιδί σας, βρείτε αντίστοιχα τον τρόπο για να κάνετε συναισθηματική σύνδεση και επανόρθωση μαζί του:

Ζητήστε από το παιδί συγγνώμη από την καρδιά σας, βρείτε τρόπο να επανασυνδεθείτε συναισθηματικά μαζί του και δημιουργήστε 7 θετικές αλληλεπιδράσεις (πχ αγκαλιά, παιχνίδι, συζήτηση, θετικά σχόλια, έπαινος, κλπ).

Με αυτό τον τρόπο όχι μόνο επανορθώνετε τη σχέση με το παιδί σας, αλλά επανορθώνετε τη σχέση με τον εαυτό σας, την αγάπη προς τον εαυτό σας.  Με το να δημιουργείτε θετικά συμβάντα με το παιδί σας γιατρεύετε όλα όσα εύχεστε να μην είχατε πει ή να μην είχατε κάνει στο παρελθόν, οπότε έτσι σταματάτε να έχετε ενοχές και να αυτομαστιγώνεστε.

3. Διαλέξτε ένα μάντρα και επανεκπαιδεύστε τον εγκέφαλό σας. Όταν αλλάζει η σκέψη αλλάζουν και τα συναισθήματα αλλά και η συμπεριφορά.  Χρησιμοποιήστε ένα από αυτά τα μάντρας στα δύσκολα, στα ζόρια αλλά και σε άσχετες στιγμές, ώστε να εγγραφεί στον εγκέφαλό σας και να σας έρχεται αυτομάτως όταν έχετε στρες και το χρειάζεστε.  Διαλέγετε και παίρνετε!:

  • Αγαπώ το παιδί μου, αγαπώ τον εαυτό μου.
  • Φέρεται σαν παιδί επειδή είναι παιδί.
  • Διατηρώ την ψυχραιμία μου και θα περάσει.
  • Μπορώ να διαχειριστώ τα πάντα.
  • Μπόρα είναι θα περάσει.
  • Με αγαπώ- με αγαπώ-με αγαπώ, δε θα νευριάσω.
  • Φέρεται έτσι γιατί χρειάζεται την προσοχή μου.
  • Θα δώσω θετική προσοχή και αγάπη.
  • Δεν είναι επείγον το θέμα.
  • Δίνω το καλό παράδειγμα στα παιδιά μου.
  • Το παιδί μου με χρειάζεται.  Είμαι καλή μαμά/καλός μπαμπάς, αλλά δεν είμαι τέλεια/ος.
  • Σε ένα χρόνο από τώρα ούτε που θα θυμάμαι αυτό το επεισόδιο.
  • Είναι ένας μικρός άνθρωπος που αυτή τη στιγμή τραβάει τα ζόρια του.
  • Εγώ είμαι ο ενήλικας, εγώ έχω τον έλεγχο.
  • Τα παιδιά χρειάζονται αγάπη.  Ειδικά στις δύσκολες στιγμές.
  • Εισπνέω ηρεμία, εκπνέω θυμό.
  • Εισπνέω αγάπη, εκπνέω αγάπη.

  1. Αν χάσετε την ψυχραιμία σας, αντιμετωπίστε το σαν ευκαιρία να μάθετε από τα λάθη σας.   Αντί να θυμώσετε ακόμα περισσότερο με το παιδί σας και τον εαυτό σας, αντί να μπείτε σε τριπάκι ενοχών και αυτομαστιγώματος, αντιμετωπίστε την κατάσταση σαν ευκαιρία να μάθετε από το λάθος σας.  Οκ, χάσατε την ψυχραιμία σας και βάλατε τις φωνές στο παιδί σας.  Ή αρχίσατε να ουρλιάζετε.  Και τελικά έγινε αυτό που έπρεπε!  Σταματήστε να έχετε ενοχές!  Σταματήστε να νιώθετε άσχημα! Ηρεμήστε.  Ζητήστε από το παιδί συγγνώμη (αλλά μην το κάνετε να φανεί ότι το λάθος ήταν εξαρχής του παιδιού που δεν έκανε αυτό που του ζητούσατε ή αυτό που έπρεπε).  Τώρα, με ηρεμία, σκεφτείτε πώς μπορείτε να μειώσετε τα επεισόδια όπου ξεσπάτε και βάζετε τις φωνές; Μήπως πρέπει να ξεκινήσετε την ώρα του ύπνου νωρίτερα;  Μήπως να δηλώσετε ότι είστε κουρασμένη/ος και ότι θα χρειαστεί καλή συνεργασία για να μην τσακωθείτε; Μήπως να πιείτε ένα ζεστό αφέψημα ή κάτι που σας αρέσει πριν ξεκινήσουν οι δύσκολες διαδικασίες; Μήπως να βρείτε «σπέσιαλ» χρόνο με το κάθε παιδί, που κάνετε κάτι όμορφο αποκλειστικά οι δυο σας (ακόμα και για λίγα λεπτά) ώστε να γεμίσετε τις συναισθηματικές μπαταρίες του; Μήπως να ξεκινήσετε διαλογισμό, άσκηση, ένα χόμπι και να κάνετε από λίγο κάθε μέρα! Just do it! Όπως λέει και το γνωστό σλόγκαν!

  • Δύσκολο; ΝΑΙ.
  • Φέρνει αποτελέσματα; ΝΑΙ.
  • Αποτελεί θετική εμπειρία; ΝΑΙ.
  • Και στο τέλος, το να αγαπάτε τον εαυτό σας σας γίνεται συνήθεια και το κάνετε χωρίς δεύτερη σκέψη!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

share