Πέμπτη, 27 Μαρτίου 2014

Απελευθερωθείτε Από Μια Σχέση που σας Αγχώνει!

Απελευθερωθείτε Από Μια Σχέση που σας Αγχώνει!

Οι έρευνες έχουν δείξει ότι αμφίθυμες φιλίες στη ζωή σας - σχέσεις που οι σχέσεις είναι άλλοτε υποστηρικτικές και θετικές και άλλοτε εχθρικές και αρνητικές- μπορεί να σας προκαλέσουν περισσότερο άγχος από τις σχέσεις που είναι συνεχώς αρνητικές! Επιπλέον, οι συγκρούσεις στις σχέσεις και το στρες έχει φανεί ξεκάθαρα ότι έχουν αρνητική επίδραση στην υγεία, επηρεάζοντας την πίεση του αίματος, σχετίζονται με παθήσεις της καρδιάς κ.ά. Γι’αυτό είναι απαραίτητο να ελαττώσετε ή να αφαιρέσετε τελείως τις αρνητικές σχέσεις στη ζωή σας. Το ακόλουθο πλάνο μπορεί να σας βοηθήσει να περιορίσετε το στρες που προέρχεται από αμφιθυμικές σχέσεις στη ζωή σας.
Βήμα Ένα: Κάντε μια λίστα με τις φιλίες στη ζωή σας. Περιλάβετε οποιονδήποτε σας έρχεται στο μυαλό με τη λέξη ‘φίλος’. Αυτούς που τους βλέπετε μόνο στις διακοπές, αυτούς που βλέπετε συστηματικά και όλους που βρίσκονται στο ενδιάμεσο. Επίσης περιλάβετε ρομαντικούς συντρόφους, αν βρίσκονται ακόμα στη ζωή σας ή πρόκειται να ξανάρθουν κάποτε.
Βήμα Δύο: Κυκλώστε τα ονόματα των ανθρώπων που ξέρετε ότι είναι θετικοί: αυτούς που σας υποστηρίζουν, όταν δεν είστε καλά, και αυθεντικά μοιράζονται τη χαρά σας όταν καλά πράγματα συμβαίνουν σε εσάς. Όσον αφορά στους άλλους, εκτιμήστε τη σχέση με ειλικρίνεια για να καταλάβετε αν για εσάς είναι όφελος ή  ζημιά. Οι ακόλουθες ερωτήσεις μπορεί να βοηθήσουν:
·        Αξίζει αυτή η σχέση την προσπάθεια που χρειάζεται για να την κρατήσετε;
·        Είναι αυτό το πρόσωπο που θα διάλεγα να έχω στη ζωή μου αν το συναντούσα σήμερα; Ή έχω παραμείνει σε αυτή τη σχέση από συνήθεια;
·        Με κάνει αυτό το πρόσωπο να νιώθω καλά με τον εαυτό μου; Νιώθω άβολα μαζί του;
·        Είναι αυτός ο φίλος ανταγωνιστικός ως προς εμένα με αρνητικό τρόπο;
·        Μου αρέσει ο εαυτός μου όταν είμαι μαζί του; Ή βγάζουμε όλοι τον χειρότερό μας εαυτό όταν είμαστε μαζί;
·        Πόσο βαθιά μπορώ να εμπιστευτώ αυτό το πρόσωπο; Θα μπορούσα να βασιστώ πάνω του αν χρειαζόταν; Θα μπορούσα να μοιραστώ τα συναισθήματά μου ελεύθερα;
·        Έχουμε κοινά ενδιαφέροντα και αξίες; Αν όχι ωφελούμαι από τις διαφορές μας;
·        Παίρνω όσα δίνω;
·        Αν προσπαθούσα για αυτή τη σχέση όσο της αξίζει,  θα μου έκανε καλό και θα εμπλούτιζε τη ζωή μου;
·        Αφού θα έχετε απαντήσει σε μερικές από αυτές τις ερωτήσεις, θα πρέπει να έχετε μια πιο καθαρή εικόνα για το αν αυτή η σχέση είναι θετική ή αρνητική για εσάς. Κυκλώστε το όνομα το όνομα του φίλου αν πιστεύετε ότι η σχέση είναι θετική και υποστηρικτική, ή αν θα μπορούσε να γίνει, αν της δώσετε το κατάλληλο χρόνο και ενέργεια. Αλλιώς διαγράψτε το όνομα.
Βήμα Τρία: Τώρα δώστε περισσότερη προσοχή στις σχέσεις με τα άτομα που έχετε κυκλώσει το όνομα.  Να θυμάστε ότι οι σχέσεις που είναι υγιείς  και υποστηρικτικές, αξίζουν τον χρόνο και την ενέργεια που τους αφιερώνετε. Όσον αφορά τα ονόματα που διαγράψατε, μπορείτε να αποφασίσετε αν θα συνεχίσετε να έχετε μια περιστασιακή τυπική σχέση ή θα τους απομακρύνετε εντελώς από τη ζωή σας. Αλλά μην τους αφήσετε να συνεχίζουν να δημιουργούν άγχος και αρνητισμό στη ζωή σας. Κρατήστε την ενέργειά σας για τους αληθινούς φίλους σας.

Αν κάποια από τα ονόματα που συναντήσατε ανήκουν σε μέλη της οικογένειάς σας, συναδέλφους, ή άτομα που για κάποιο λόγο είναι δύσκολο να αποφύγετε, αυτό το άρθρο μπορεί να σας βοηθήσει να τους αντιμετωπίσετε με τρόπο που θα περιορίζει το άγχος που μπορεί να σας δημιουργούν. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

share